Seara trecuta am fost invitat sa vorbesc la grupul de coaching support al Noble Manhattan, despre coaching. Am descoperit o echipa entuziasta si pusa pe treaba, iar interactiunea a fost una de calitate. Bineinteles, am vorbit despre coaching, intrebarile din sala fiind calibrate in jurul profesiei de coach si a modurilor (!) in care se creaza legatura dintre coachi si clientii lor.
Iar pentru ca inca de la inceputul serii am pomenit de Thomas Leonard si de munca lui extraordinara in fondarea si dezvoltarea profesiei de coach, va ofer unul dintre textele sale, in traducere proprie:
Cele 20 de momente de adevar
Definitie practica: Cele 20 de momente de adevar sunt acele momente in care un om alege sa foloseasca serviciile pe care le oferi, alege sa continue folosirea serviciilor tale sau alege sa foloseasca din nou serviciile tale si te recomanda prietenilor si familiei.
Acestea se intampla in urmatoarele situatii:
- Cand o persoana aude pe altcineva laudandu-ti munca.
- Cand o persoana aprecieaza prezentarea ta fizica (cum arati, strangerea de mana, vocea, zambetul, etc).
- Cand o persoana este atinsa mental sau emotional de ceea ce spui.
- Cand o persoana recunoaste in tine un model a ceea ce isi doreste sa devina.
- Cand o persoana experimenteaza faptul ca esti excelent in folosirea tehnicilor.
- Cand o persoana stie/simte ca iti pasa.
- Cand o persoana simte ca este in siguranta cu tine.
- Cand o persoana are incredere in calificarile tale profesionale.
- Cand o persoana isi da seama ca va fi provocata si ca va obtine ce are nevoie de la tine.
- Cand o persoana iti plateste fee-ul fara sa existe nici o conversatie.
- Cand o persoana abia asteapta mici daruri sau mesaje pline de sens de la tine.
- Cand o persoana stie ca vei rezolva foarte bine orice plangere sau nemultumire pe care o are.
- Cand o persoana stie ca fee-ul tau este usor peste media industriei si simte ca il meriti.
- Cand o persoana este sigura ca succesul si starea ei de bine este prioritatea ta.
- Cand o persoana stie ca nu vei inceta niciodata sa cresti profesional.
- Cand o persoana este rugata sa iti spuna asteptarile si frustrarile legate de serviciul pe care il furnizezi.
- Cand o persoana stie ca ti-ai construit afacerea in directia a ceea ce este interesant pentru clienti.
- Cand o persoana are posibilitatea sa te contacteze fara nici un efort.
- Cand o persoana poate conta pe tine ca o tratezi ca pe un idivid unic, cu nevoi unice.
- Cand o persoana stie ca iti vei aminti de numele copiilor ei si le vei trimite un mesaj la aniversari.
***
Bineinteles ca aceste momente sunt si un fel de check-list.
Succes!