În activitatea mea de coaching în România am observat că, atunci când încep să aduc pe piaţa business un nou concept, prima reacţie a celor din jur este să îl ignore. Fie pare prea complicat, fie presupune ceva nou şi asta duce la schimbare, sau clasica poveste: “noi nu avem nevoie”. Din acest motiv am luat decizia să organizez la sediul firmei RoCoach o serie de seminarii deschise pe subiectul Prezenţei Executive.
Ieri, împreună cu echipa mea, am realizat primul eveniment de acest tip, dedicat celor ce fac parte din departamentele de Resurse Umane. Prin intermediul seminarului am putut explica de ce acest concept este necesar în sfera de business, mai ales în România.
În cadrul evenimentului am vorbit despre cei trei factori ai Prezenţei Executive: aspect, comunicare, comportament şi importanţa lor în procesul de recrutare. Cum identificăm aceste elemente? Care sunt beneficiile lor şi mai ales de ce este necesar ca angajaţii noştri să le deţină?
Am discutat, de asemenea, despre greşelile întâlnite la colegii noştri şi cum afectează evoluţia lor profesională. Cele mai des întâlnite şi totodată cel mai uşor de corectat, sunt cele care ţin de prezenţa executivă. De aceea am vorbit despre cum putem să oferim un feedback corect în această direcţie.
Am fost extrem de încântat de receptivitatea participanţilor şi de faptul că au conştientizat nevoia acestui concept în cadrul firmelor în care activează. Din prisma importanței funcțiilor pe care le ocupă, participanții au înțeles că pentru a se atinge un nivel al profesionalismului cât mai ridicat, trebuie să pornească de la corectarea acestor “greşeli” ce îşi găsesc rezolvarea într-un concept atât de bine definit.
Ghidându-ne după sfaturile şi research-urile pe care le are la bază prezenţa executivă putem să afirmăm că aceasta reprezintă o călătorie către evoluţia profesională. Să ne putem centurile de siguranţă şi să ne pregătim pentru următorul eveniment!