În organizații se întâlnește adesea o atmosferă încărcată de problemele de zi cu zi, de stres și chiar și oboseala cotidiană. În aceste condiții simțul umorului este foarte important la locul de muncă. Dacă reușești să îi faci pe cei din jur să râdă, atunci ei vor fi atenți la tine și te vor asculta. De asemenea, se vor simți confortabil în prezența ta și atunci vei avea doar de câștigat. Mai mult decât atât, există studii care au demonstrat că umorul sporește creativitatea, îmbunătățește interacțiunile interpersonale și conduce la o atmosfera mai distractivă și detașată la serviciu. Toate aceste elemente pot contribui la succesul unei afaceri, asta dacă sunt combinate cu pasiune și dedicare pentru activitatea pe care angajații o desfășoară.
Am avut prilejul să facilitez un program de ieșire din criză, acum mai mulți ani, pentru o multinațională din domeniul financiar. În cadrul acestui program am avut câteva sesiuni cu directorii unei multinaționale; oameni extrem de supărați pe faptul ca datorită unor decizii nepotrivite începuseră sa piardă oameni în mod accelerat. Calificarea mea de facilitator a început cu jumătate de oră înainte de a începe fiecare sesiune de lucru. Am avut grijă să fiu înaintea tuturor în sală. Am stat de vorbă „la Țigară” cu majoritatea lor, înainte de a începe. Bineînțeles, am avut suficient timp ca să aruncăm câteva glume și bancuri, pentru destinderea atmosferei și așa prea încărcate.
„Orice fel de umor pozitiv crește satisfacția la serviciu. Umorul arată că ești și tu un om și că poți vorbi cu subordonații tăi de la același nivel.” -Jessica Mesmer Magnus
Rezultatul a fost că am decis împreuna să eliminăm stresul din cameră. Apoi, grupul a început sa își manifeste capacitatea de a propune și lua decizii. Alte consecințe pozitive ale unui mediu de lucru deschis și prietenos sunt depășirea situațiilor dificile la job, creșterea calității interacțiunilor cu cei din jur dar și eficientizarea comunicării din interiorul organizației.
Pentru a învăța diferitele comportamente care te pot ajută în situații de stres te invit să afli mai multe despre conceptul de Prezență Executivă.